09.00 - 09.15 |╰( ・ ᗜ ・ )➝ ÚVODNÍ SLOVO, PŘIVÍTÁNÍ ÚČASTNÍKŮ A PODĚKOVÁNÍ╰( ・ ᗜ ・ )╮
09.15 - 10.00 | ZUCCHI, Serena: Psychological Early Intervention: Clinical Training - reasons, research and models behind the project (anglicky, on-line)
OBSAH: Traumatické události mají dopad na duševní zdraví obětí. Mohou to být jak oběti, které se přímo účastnily individuální nebo hromadné nehody, tak i oběti nepřímé, jako svědci nebo blízcí příbuzní přímých obětí. Nejnovější výzkumy traumatu dokládají, že včasná psychologická intervence aktivuje fyziologický průběh psychického zpracování, předchází následným poruchám (např. posttraumatické stresové poruše) a zvyšuje osobní a sociální odolnost. Kompetence v oblasti včasné psychologické intervence se stávají stále důležitějšími ve vzdělávání psychologů a psychoterapeutů, diky nimž jsou kvalifikovaní pro zvládání psychologické intervence v mimořádných situacích. Nicméně povědomí o důležitosti včasné intervence v mimořádných situacích představuje nově vznikající složku "zdravotní gramotnosti" psychologické komunity.10.00 - 10.30 | (•‿•) ⊂(*) °°° COFFEE BREAK °°° (*)⊃ (•‿•)
10.30 - 11.15 | SOÓSOVÁ, Nina & LIČKA, Patrik: Psychological Early Intervention: Clinical Training - MOOC 1 (česky)
OBSAH: Psych.E.In. (včasná psychologická intervence) MOOC 1 je určen pro psychology, psychoterapeuty a další pracovníky, kteří mají zájem o absolvování základního výcviku v nouzových intervencích. Jedná se o online kurz, který je zdarma k dispozici. Schéma kurzu je rozvíjeno od obecného přehledu o psychologických aspektech mimořádných událostí k postupně specifičtější problematice krizové intervence. Nabízí přehled primárních psychologických intervencí a technik zvládání katastrof.MOOC 1 se skládá ze 7 učebních jednotek: 1. Historie a přístupy krizové intervence; 2. Fáze v časných psychologických intervencích; 3. Stresové reakce: Biopsychosociální perspektiva; 4. Zvládání stresu kritických incidentů; 5. Specifické cíle v rané psychologické intervenci; 6. Popis některých včasných psychologických intervencí (IGAA, EMDR); 7. Řízení v nouzových situacích.11.15 - 12.00 | SOÓSOVÁ, Nina & LIČKA, Patrik: Psychological Early Intervention: Clinical Training - MOOC 2 (česky)
OBSAH: Psych.E.In. (včasná psychologická intervence) MOOC 2 je zaměřen na školitele odborného vzdělávání (VET) psychologů, psychoterapeutů a dalších odborných pracovníků, kteří mají zájem o zlepšení kompetencí v krizových intervencích a v mimořádných událostech. Schéma kurzu je rozvíjeno od popisu profesního profilu interventa k definování základních znalostí, dovedností a kompetencí dále pak k rozvíjení individuálních a skupinových psychologických intervencí. MOOC 2 komplexní teoretický rámec a mnoho vzdělávacích aktivit v krizové intervenci. Na konci MOOC se věnujeme také manažerským kompetencím v krizové intervenci.MOOC 2 se skládá ze 6 výukových jednotek: 1. Profil psychologa krizových situací; 2. Empatie: Základní kámen psychologů v rané intervenci; 3. Individuální výcvik v psychologii včasné intervence; 4. Skupinový trénink; 5. Supervize komplexních intervencí; 6. Výuka krizového řízení.12.00 - 14.00 | ヘ・◡・)ヘ┳━┳ OBĚDOVÁ PAUZA ┳≔≕┳ ヘ(・◡・ヘ
14.00 - 14.45 | Bascialla, Francesca G.: Regaining a sense of belonging: psychosocial dynamics between the un-housed mind and current environment (anglicky, on-line)
OBSAH: Kazuistika klinického případu a některých teoretických skupinově analytických konceptů o psychologické intervenci s uprchlíky na akutním oddělení. Klinické prostředí představuje pro pacienta, který ztratil řeč, osobní a kolektivní identitu, první kontakt s ostatními lidmi, a proto jej lze považovat za včasnou intervenci.14.45 - 15.30 | Baník, G.: Psychologická prvá pomoc, práca s traumou a posttraumatický rozvoj z pohľadu klientom centrovanej terapie (slovensky)
OBSAH: V príspevku budú prezentované možnosti aplikácie princípov klientom centrovanej terapie (C. R. Rogers) v akútnej fáze stresu, pri poskytovaní psychologickej prvej pomoci. Ďalej bude prezentovaná následná práca s klientom, ktorý prežil traumu a možnosti facilitácie posttraumatického rozvoja predstavujúceho pozitívne zmeny v dôsledku prežitia a spracovania traumatickej udalosti.15.30 - 16.00 | (•‿•) ⊂(*) °°° COFFEE BREAK °°° (*)⊃ (•‿•)
16.00 - 16.45 | Szczukiewicz, Piotr: The helping relationship as an opportunity to structure a person's experience in a crisis (anglicky, on-line)
OBSAH: Traumatické události mohou mít vážné následky pro tělesné i duševní zdraví člověka. Nebezpečná je nejen samotná traumatická situace, ale také dlouhodobý stres spojený s jejími dopady. Mezi významné faktory, které stupňují dlouhodobý stres spojený s traumatem, patří pocit chaosu, zmatku a potlačení tendence projevovat prožívané emoce. Potlačení těchto faktorů je možné již od počátku poskytování pomoci. Včasná psychologická pomoc v krizových situacích dává možnost verbální vyjádření událostí a vytváří podmínky pro pojmenování a vyjádření emocí souvisejících s traumatickou událostí. Odborník trénovaný v navázání vhodného podpůrného vztahu může díky rozhovoru s poškozeným pomoci strukturovat jeho prožívání, a tím snížit pocit ztracenosti a snížit emoční napětí spojené s traumatem.16.45 - 17.00 | ╰( ・ ᗜ ・ )╮ ZÁVĚREČNÉ SLOVO, ROZLOUČENÍ╭( ・ ᗜ ・ )╯